Sačuvajte zdravlje porodice i uživajte!

Nadja Ott, mr ph.
U proleće i leto češće odlazimo na izlete, jedemo na otvorenom, putujemo i krećemo se u prirodi. Istovremeno svi želimo biti puni energije i zdravi. Planove nam mogu pokvariti vrućina, promenjena ishrana ili sama vožnja do mora.

Gastrointestinalne tegobe

Za leto je karakteristično povećano razmnožavanje bakterija u hrani i vodi. Zato se bezbrižan piknik u prirodi ili putovanje mogu pretvoriti u neprijatne smetnje pri varenju hrane.

Kod takvih tegoba izuzetno je važno piti dovoljne količine tečnosti, preporučuju se rehidracioni rastvori, i odmah posle pojave gastrointestinalnih smetnji uzimanje probiotskih proizvoda, kao što su dodaci ishrani WAYA.

Digestivni problemi na putovanjima

Putovanja često prati promena ishrane,a zaražene namirnice neretko uzrokuju proliv i mučninu. Preporučuje se već nekoliko dana pre putovanja preventivno uzimati probiotike i pripremiti crevnu floru na moguće infekcije štetnim bakterijama.

Na putovanju treba izbegavati sirove namirnice i pijenje vode iz vodovoda jer znače veću mogućnost infekcije. Uprkos tome u prve dve nedelje putovanja može nas zadesiti proliv i teško ga je ublažiti. Važno je osigurati telu dovoljno tečnosti i elektrolita koje je naš organizam izgubio.

Rehidratacija je najvažnija mera kod proliva!

Muka za vreme vožnje

Deca su najčešće podložna mučnini u autu, pogotovo ako je reč o dužem putovanju. Lagana vožnja i češće pauze, pomoći će nam da se bolje osećamo jer se možemo nadisati svežeg vazduha i odmoriti u hladovini.

Ako je detetu veoma loše, povraćanjem će izgubiti mnogo tečnosti i elektrolita, što uzrokuje dehidraciju. To će ga iscrpeti i obično još neko vreme neće imati apetita.

Putna apoteka mora sadržati i rehidracioni rastvor koji pomaže kod tegoba izazvanih dehidracijom. Ako je mučnina jako izražena, možete upotrebiti tablete protiv mučnine na putovanju (međutim one često uzrokuju pospanost).

Dehidracija usled sportskih aktivnosti na otvorenom

U letnjim mesecima mnogo se krećemo na otvorenom, deca odlaze u dečije kampove gde su uključeni u mnoge sportske aktivnosti, a i mnogi treninzi odvijaju se u prirodi. To je naravno i više nego dobro za zdravlje i dobro opšte stanje tela, ali moramo obratiti pažnju na velike gubitke tečnosti.

Naše telo štiti se od topline hlađenjem – znojenjem. Tako gubimo tečnost i neophodno je da je nadoknadimo jer ćemo inače dehidrirati.

Simptomi dehidracije mogu se manifestovati kao ošamućenost, vrtoglavica, velika žeđ, a primećujemo ih tek kad je dehidratacija već napredovala. Stručnjaci ne preporučuju aktivnosti na otvorenom u vreme najveće vrućine (od 11.00 do 16.00 sati), a moramo se pobrinuti za odgovarajuću zaštitu kremom sa visokim zaštitnim faktorom, upotrebom kape i duge, lagane odeće.

Dehidraciji su naročito podložna odojčad, deca i stariji, te stoga kod njih savetujemo uzimanje rehidracionog rastvora. U letnjim mesecima, kad su spoljašnje temperature veoma visoke, telu je potrebno više tečnosti.

Izberite preverjeno kakovost

back to top